Summer Lifehacks

zaterdag, juli 16, 2016

Heey! Ik heb eindelijk zomervakantie! Het is nog niet echt zomerweer, maar het leek me leuk om een artikel te maken met 'summer lifehacks'. Je kent vast wel een paar van deze hacks, maar het leek me toch leuk om ze te vertellen. Ik gebruik zelf ook een paar van deze lifehacks in de zomer, dus veel plezier met het lezen van dit artikel!

1. Deze hack ken je vast wel. In de zomer smelt je ijsje heel snel en dan krijg je van die plakkerige handen.

Om dat op te lossen kun je een cupcake-vormpje om het stokje van je ijsje doen, dan komt daar het gesmolten ijs in en komt alles niet op je handen.

2. In de zomer wil je graag koud drinken, maar wanneer je er ijsklontjes in doet, word het drinken waterig en is het niet zo lekker meer.

Je kunt alvast ijslontjes maken in verschillende smaken zoals: cola, sinas, dubbelfris enz. Wanneer de ijsklontjes smelten in je drinken, hebben ze gewoon dezelfde smaak als je drinken en word het niet waterig. Ik heb dubbelfris gebruikt omdat ik dat wilde gaan drinken 's middags.
3. Ik vind het lekker om in de zomer een scrub te gebruiken die fris ruikt. Daarom leek het me leuk om zelf een scrub te maken.

Je hoeft alleen een beetje citroensap bij suiker toe te voegen en dan is je scrub klaar. Ik vind citroen echt een lekkere frisse geur in de zomer. Je hoeft niet veel suiker te gebruiken want je moet scrub maken voor één keer, want anders word de scrub hard als je hem laat staan. Als je de scrub hebt aangebracht, moet je het met water afspoelen en dan voelt je huid heel zacht aan.
4.  In de zomer komen wespen en andere kleine insecten op je drinken af. Ze blijven dan de hele tijd om je drinken heen hangen of ze gaan in je drinken zitten.

Om dat op te lossen kun je een muffinvormpje om je glas heen doen en daar omheen een elastiekje zodat het muffinvormpje blijft zitten. Dan steek je daar een rietje doorheen. Zo is je drinken afgesloten en komen er dus geen insecten meer bij!
5. Als je op vakantie gaat, ga je meestal ook naar het strand. Wanneer je dan de zee in gaat en je weer terug komt, zit er allemaal zand op je voeten en je krijgt het er haast niet meer af.

Je kunt er babypoeder op doen en dan gaat het er heel gemakkelijk af! Ik heb hier geen foto bij omdat ik nog niet naar het strand ben geweest, maar ik heb het al eerder een keer geprobeerd en het werkt echt!

6. Nu we het toch over het strand hebben... Ieder meisje wil natuurlijk van dat mooie beach hair dat je altijd op tumbler ziet. Als ik een dagje naar het strand ben geweest, heb ik echt niet zo mooi haar!

Je kunt er zelf voor zorgen zonder dat je naar het strand bent geweest. Je hoeft alleen in een spuitflacon wat water met een klein beetje zout te doen. En voilá. Bij mij is het niet zo goed gelukt omdat m'n haar vandaag heel pluizig was, maar je ziet wel verschil omdat mijn haar normaal altijd stijl is.
7. Dit is niet echt een lifehack, maar als je je verveelt kan dit heel leuk zijn!

Ik was vorig jaar in Spanje en daar zag ik een man die op het strand megagrote bellen aan maken was. Ik laat jullie zien hoe je dat ook kunt doen! Eerst knip je het beginstukje van twee rietjes eraf. Daar doe je een touwtje doorheen en je maakt er een knoopje in. Je zorgt ervoor dat de twee rietjes tegen over elkaar staan en het knoopje in één van de rietjes zit. Als je dat gedaan hebt, moet je je eigen bellenblaassop maken of je koopt een grote fles met bellenblaassop. Ik heb het zelf gemaakt met wat afwasmiddel en water. Het enige wat je nu nog moet doen is de rietjes met het touwtje er in doen en in de wind gaan staan of te gaan bewegen. Zo komen er enorme bellen!
8. In de zomer ben je bang dat je spullen gestolen worden op het strand als je even de zee in gaat.

Als je de bovenkant van een lege zonnebrandcrème er aan één kant af snijdt, kun je daar je telefoon en geld in doen. Dan doe je de dop er weer op en wanneer iemand dan probeert je spullen te stelen zien ze alleen een zonnebrandcrème liggen.  Ook hier heb ik geen foto bij omdat ik geen lege zonnebrandcrème in huis had, maar ik heb het vorig jaar in Spanje ook gebruikt!

9. Mijn zusje heeft een opblaasband voor in het water, maar het moest nog opgeblazen worden. Onze elektrische pomp was kapot, dus moest ze het normaal opblazen. Als je dit in de zomer doet krijg je natuurlijk hoofdpijn omdat het zo warm is.

Hiervoor is er ook een oplossing! Je snijdt de bovenkant van een flesje eraf zodat het stukje waar het lucht van je föhn uitkomt erin past. De andere kant van het flesje waar je normaal uit drinkt verbind je met het gat waar je de band of iets anders moet opblazen. Dan zet je de föhn aan op de koude stand want anders smelt het flesje en dan blaast hij op!
10. In de zomer gaat de parfum die je hebt opgedaan snel weg en ruik je het dus niet meer.

Voordat je parfum op doet, doe je eerst wat vaseline op de plekken waar je de parfum op wilt spuiten. Daarna doe je de parfum op en het blijft veel langer zitten!

Ik heb echt superveel zin in de zomer! Ik hoop dat je wat aan deze lifehacks had, ik gebruik ze vaak en ik vind ze heel handig. Dankjewel voor het lezen van dit artikel.

Liefs

You Might Also Like

0 reacties