Seepje

zaterdag, februari 18, 2017

Heey! Ik kreeg van Seepje een sample opgestuurd. Seepje is fairtrade en een 100% plantaardig wasmiddel. Een artikel schrijven over wasmiddel heb ik nog nooit gedaan. Natuurlijk hoort het er wel een beetje bij. Je kleding moet natuurlijk lekker ruiken en daar heb je wasmiddel bij nodig!

Ik ga als eerst iets vertellen over Seepje.

Seepje maakt wasmiddelen en allesreinigers van superschillen uit Nepal (Sapindus mukorossi vrucht). Ze gebruiken alleen de schoonste ingrediënten en het is goed voor het milieu.
Ik heb een doosje gekregen met daarin de superschillen uit Nepal, waarmee je 3 keer kan wassen. De verpakking is gemaakt van recyclebaar karton, dus ook dat is weer goed voor het milieu!

In het doosje zit een katoenen waszakje met daarin 4 schillen. Deze kun je dus 3 keer gebruiken.
Hoe werkt het?

-Doe 4 hele of 8 halve schillen in het waszakje
-Gooi het waszakje samen met de was in de trommel van je wasmachine
-Je kunt de schillen 3x gebruiken. Daarna gooi je ze gewoon in de tuin of bij het groene afval.
Ik heb het niet meteen in de was gegooid, maar ik heb het eerst in een bakje water gedaan, zodat ik er voor jullie foto's van kon maken. Ook wil ik natuurlijk eerst weten of het wel lekker ruikt, voordat ik het bij mijn kleren in gooi.
Ik was in het begin bang, dat als je het zakje in het water doet, dat er dan stukjes kleine schillen zouden afbreken en dan door het zakje het water in zouden gaan (dus ook bij je kleren), maar uiteindelijk ging er maar 1 klein stukje uit het zakje.
Conclusie: Ik vind de geur helemaal niet lekker, zelf eigenlijk een beetje vies. Wel denk ik dat het je kleren goed schoonmaakt en dat je kleren er heerlijk zacht van worden. Ik heb het niet bij mijn kleren ingedaan, want ik weet niet zeker of je die geur ook in je kleren ruikt. Je kunt er natuurlijk wel nog altijd parfum over heen spuiten. Ook is het een heel natuurlijk product en is het goed voor het milieu,

Klik hier voor meer informatie over Seepje en om een kijkje te nemen in de shop.

Liefs!


You Might Also Like

0 reacties