Zomervakantie 2021 Samantha & Sixto

zondag, september 05, 2021

Heey! De laatste 2 weken heb ik helaas geen artikelen kunnen plaatsen op mijn blog. Ik was namelijk samen met mijn vriend op vakantie! We wilden heel graag naar het buitenland, maar helaas door Corona kon dat niet. We hopen dat we volgend jaar heerlijk naar de warme zon in Spanje of Curacao kunnen. Dit jaar hebben we iets gedaan wat we allebei nog nooit eerder hebben gedaan. We gingen 2 week lang door Nederland reizen om allemaal leuke plekjes te ontdekken. We hadden ons tentje meegebracht en sliepen op verschillende camping door het hele land. Soms was dit één nachtje en soms twee nachtjes. Ben je benieuwd wat wij allemaal gedaan hebben op onze vakantie en waar we allemaal zijn geweest? Lees dan snel verder!

16-08-2021

We gingen rond een uur of 11 onderweg naar Amsterdam. We hadden een staanplaats geserveerd bij Stadscamping Amsterdam. Deze camping was niet echt onze ding. Je had een veldje waar overal vierkantjes waren gemaakt waar je je tent in moest zetten. Iedereen lag dus best wel op elkaar. We hadden wel geluk dat er niemand direct om ons heen zat. Toen we net de tent hadden opgezet begon het ineens te regenen. Gelukkig hadden we onze paraplu meegenomen en gingen we dichtbij de camping even naar de supermarkt om wat eten en drinken te halen. Omdat het regende gingen we maar niet buiten eten maken, dus gingen we even lekker naar de Mc Donalds. 's Avonds hadden we nog even een theetje gemaakt, gingen we nog even kaarten en toen was het tijd om op bed te gaan!

17-08-2021

We moesten om 11:00 uur van de camping vertrekken, dus we hadden de wekker om 08:30 uur gezet, zodat we lekker rustig aan konden doen en de tent konden afbreken. Om 12:00 uur hadden we geserveerd bij Madame Tussauds. Toen we daar aan kwamen stond er echt een ontzettende lange rij! Gelukkig ging de rij snel en konden we zo naar binnen. Wat was het vet om die wassenbeelden van bekenden zo te zien! Het leek net echt en hoewel je er eigenlijk niet aan mocht zitten, had mijn vriend dat toch even stiekem gedaan. Hij zei dat het een beetje plastic-achtig aanvoelde, echt gek want zo ziet het er totaal niet uit! Er waren veel wassenbeelden, maar we waren en toch best wel snel doorheen. Volgens mij hebben we maar een uurtje rondgelopen en toen was daar het einde al. Je kon in het begin een foto laten maken en die hebben we toen aan het einde bij de uitgang betaald en meegenomen. Best wel prijzig moet ik zeggen! Nadat we bij Madamme Tussauds waren geweest gingen we nog eventjes in de stad lopen, even wat lekkers eten op een terrasje en daarna gingen we richting de auto want het was tijd om naar de volgende camping te gaan.

We waren aangekomen op Camping Strandblad Edam en hadden ook hier al gereserveerd. We zaten op een mooi plekje dicht bij het sanitair gebouw. Heel fijn als je 's nachts naar de wc moet, haha. We gingen heerlijk broodje hamburger eten, waarna er al meteen allemaal eendjes naar ons toe kwamen. De camping zat namelijk ook dicht bij het water, dus over de hele camping liepen eendjes rond, wel heel leuk! 's Avonds hebben we nog even een rondje op de camping gelopen en toen was het tijd om te gaan slapen.

18-08-2021

Ook op deze camping moesten we om 11:00 uur vertrekken en hadden we weer vroeg de wekker gezet. Daarna reden we verder naar onze volgende camping: Stadscamping Tilburg. Het is een hele kleine camping, maar alles is goed verzorgd. Achter de camping zat een heel mooi park. We hadden snel de tent opgezet, zodat we nog even de stad in konden. Wat een leuke stad is Tilburg! We hadden even gezellig op een terrasje gezeten en natuurlijk even wezen shoppen. En ja hoor wij maken ook weer wat mee. Sixto was bij de tent pannenkoeken aan het maken en ik keek eventjes naar de andere tenten die je kon huren op de camping. Ik zag ineens een kat heel dichtbij de rits van een tent en toen ja hoor, er sprong ineens een hond uit de tent, achter de kat aan over de hele camping. We hadden de hond bij ons gelokt en heb even vastgemaakt aan een lijntje. We belden de eigenaar van de hond (er stond een telefoonnummer op zijn riem) en de eigenaar kwam er meteen aan.

Na het eten gingen we een toren beklimmen die op het park achter de camping staat. Je hebt vanuit daar een prachtig uitzicht over Tilburg. We hebbben even wat foto's gemaakt en gingen nog even een rondje lopen door het park heen. 's Avonds hebben mens-erger-je-niet gespeeld met wat lekkere hapjes erbij.

19-08-2021

Deze dag hadden we gereserveerd bij Dierenpark de Oliemeulen in Tilburg om 12:00 uur. We gingen er vroeg af om onze tent af te breken en zijn toen vertrokken. Het dierenpark was niet zo ver van de camping af, dus we waren er zo! Dierenpark de Oliemeulen is een klein dierenpark met vooral heel veel reptielen, maar het was echt heel leuk om allemaal te zien. Toen we aankwamen konden we meteen bij een roofvogelshow kijken, dat was heel gaaf! Ze hadden dus vooral veel reptielen, maar ook papegaaien, apen en stinkdieren. We hebben een aardige tijd daar rondgelopen, maar toen was het tijd, want we hadden nog een hele rit te gaan.

Deze keer bleven we twee nachten slapen op de camping in Susteren: Camping Hommelhof. Ze hebben daar een paar hele mooi grote velden waar je met je tent/caravan/camper kunt overnachten. Toen we aankwamen was het eindelijk echt prachtig weer! We hadden onze tent opgezet en zijn even naar het plaatsje Echt gegaan op een hapje te eten. We hadden deze kipstukjes (ben de naam vergeten, oeps) besteld op aanraden van de ober en wat was dat heerlijk! Op de camping gingen we nog even badmintonnen en hebben we nog schnitzel gegegten. Daarna namen we even een kijkje op de camping naast ons. Daar hebben we op het terrasje nog chocolademelk met slagroom gedronken. Weer terug op onze eigen camping hebben we nog wat spelletjes gespeeld en zijn toen op bed gegaan.

20-08-2021

Onderweg naar Maastricht! Op aanraden van mijn ouders gingen we even een dagje naar Maastricht om te shoppen en de stad te verkennen. Het was vandaag ook weer een heerlijke warme dag, dat hadden we echt wel nodig na die eerste regenachtige dagen. Na het shoppen gingen we op een terrasje zitten en bestelden we een vleesplank. Maar mijn god, we wisten niet dat we zoveel zouden krijgen! Het was echt overheerlijk! Op het terrasje keken we nog even wat er in de buurt nog te doen was en zagen we dat Roermond Outlet nog tot 21:00 uur open was, nou daar moesten we natuurlijk echt even heen! Ik ben flink geslaagd daar! Ik vind Roermond toch wel net wat leuker dan Bataviastad. Weer terug op de camping zijn we weer even op het terrasje op de camping naast ons gaan zitten en hebben we zoals elke avond bij de tent nog even wat spelletjes gespeeld voordat we gingen slapen.

21-08-2021

Op deze camping maakte het niet uit hoe laat we gingen vertrekken, dus we hebben de tent even laten staan en gingen onderweg naar Valkenburg. Hier kwam ik echt elk jaar en ken de stad ook helemaal uit mn hoofd. Valkenburg is geen stad om lekker te gaan shoppen, maar voor de terrasjes moet je echt daar zijn, want er zijn oneindig veel terrasjes en het is echt ontzettend gezellig. We wilden graag naar de Fluweelengrot, maar eenmaal daar aangekomen waren alle kaartjes helaas uitverkocht. Daarom besloten we om even een kijkje te nemen bij de Kasteelruïne. Het was heel leuk om daar te kijken hoe het er vroeger uit zag. Ook kon je op de borden lezen wat er vroeger op bepaalde plekken stond en hoe het er aan toe ging. Toen we daar waren geweest keken we even wat er nog meer in de buurt was en kwamen we terecht bij de Mergelgrot. Dar was echt heel leuk! Na een tijdje lopen kwamen we bij een hoek waar je zelf van een blokje leisteen iets kon maken. Je kon alles pakken wat je nodig had en toen kon je aan de slag. Met een spijkertje kon je er zelf nog wat in schrijven en een stukje verderop in de gangen waren er een aantal muren waar je je naam in kon zetten. Hoe dieper je in de grot kwam hoe kouder het werd.

Nadat we de mergelgrot hadden bezocht gingen we weer terug naar de camping om de tent weer af te breken en gingen we richting huis. Op de weg zijn we nog even naar de Mc Donalds geweest in Venray. We gingen weer naar huis om even langs Sixto zijn broer te gaan, want die was jarig geweest en konden we even weer nieuwe kleren halen en de auto even uitzoeken, want die was echt een bende!

23-08-2021

Vandaag was het tijd om weer verder te gaan met onze rondreis door Nederland. Rond een uur of twee waren we aangekomen in Wateringen. Hier verbleven we twee nachten. We moesten bij de receptie eventjes wachten. Er lag echt een hele lieve hond voor de receptie die meteen met ons begon te knuffelen. Nadat we de tent hadden opgezet besloten we om even te gaan wandelen en te kijken wat er allemaal in de buurt was. Nou.. toen maakten we weer wat mee hoor. We liepen over een wandelpad en kwamen we bij een houten deurtje terecht waarbij het pad verder ging tussen de koeien. Nou.. we dachten dat het koeien waren. We kwamen steeds dichterbij en ze bleven maar naar ons kijken. Toen dachten we, zijn dat geen stieren? We zijn door het veld gelopen en snel over het hek geklommen. We vervolgden onze weg en zagen aan de andere kant ook zo'n houten deurtje maar daar stond dus wel vermeld dat er stieren liepen en dat je absoluut niet binnen de hekken mocht lopen. Dat stond aan de andere kant niet vermeld, dus het had nog wel fout af kunnen lopen als we wel waren doorgelopen.

's Avonds ging Sixto even vissen op het steigertje dat voor de camping stond. De eigenaresse zei nog dat de hond van de camping wel altijd komt knuffelen maar niet met je mee gaat. Nou bij ons dus wel! Hij kwam lekker bij ons op de steiger liggen en bleef wel 2 uur bij ons. Na het vissen gingen we heerlijk slapen.

24-08-2021

Wateringen ligt vlakbij de Westfield Mall of the Netherlands en daar wilde ik al een tijdje heel graag kijken. Daar gingen we deze dag dus heen om te shoppen. Het was echt heel groot vanbinnen, maar toch niet helemaal wat we verwacht hadden. We dachten dat er 3 verdiepingen waren met allemaal winkels, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Op de begane grond had je alle winkels, op de bovenverdieping was een hele grote bioscoop en een grote gamehal en beneden waren alleen maar parkeergarages. We hebben wel lang rondgelopen en overal nog even binnen gekeken, maar we hebben verder niks gekocht. Weer aangekomen op de camping had Sixto gekookt en hebben we heerlijk gegeten. In de avond hebben we heel veel gelopen. We wilden weer terug naar de camping lopen, want het was al redelijk laat, kwamen we erachter dat we nog drie kwartier terug moesten lopen. We waren al heel moe van het lopen dus we waren allebei hartstikke chagrijnig op de terugweg. Eenmaal aangekomen op de camping hebben we nog even mens-erger-je-niet gespeeld, maar dat was ook niet van lange duur. Er waren heel veel muggen rondom de tent, dat kwam natuurlijk ook omdat we dichtbij het water waren. Toen zijn we maar de tent ingegaan, hebben we nog even gekletst en zijn we gaan slapen.

25-08-2021

Vandaag reden we door naar Rotterdam om naar Diergaarde Blijdorp te gaan. Ik was er ooit geweest met school, maar ik kon me niet herinneren hoe het er ook alweer uitzag. Gelukkig hadden we er mooi weer bij en waren alle dieren lekker buiten. De vissen en haaien kon je zien door een grote tunnel te lopen die helemaal gemaakt was van glas. Waar je ook om je heen keek, je zag alleen maar water met prachtige vissen en haaien. Het was echt heel mooi om te zien! In de vlindertuin hebben we nog prachtige vlinders gezien en de giraffes waren ook heel dichtbij! Van binnenuit kon je nog door een deur lopen waar de ringstaartmaki's los liepen. Helaas gingen ze net binnen eten, maar ze kwamen nog wel even langs lopen. Eentje wilde nog een kinderwagen in gaan, haha. Echt heel leuk om ze zo dichtbij te zien!

We wilden eigenlijk naar de Stadscamping in Rotterdam gaan, maar we hadden eigenlijk helemaal geen zin meer om weer in een tent te slapen. Daarom hadden we een leuk trekkershutje in Soest (Utrecht) gehuurd voor een nachtje. Helaas zagen we wel toen we aankwamen dat er een stapelbed stond, maar dat hadden we snel opgelost door de matrassen op de grond te leggen en de bedden tegen elkaar aan te schuiven. Sixto had zelf een heerlijke hamburger gemaakt met stukjes ui en kaas erin. Omdat het al laat was gingen we na een bordspelletje meteen slapen.

26-08-2021

Deze dag reden we in de ochtend naar Sixto z'n broer en zijn vrouw toe die een chalet hadden gehuurd bij de Veluwe. Daar aangekomen gingen we even kletsen over hoe onze vakanties waren en maakten we een planning voor de dag. We gingen met z'n vieren naar het Openluchtmuseum in Arnhem. Echt heel leuk om binnen in de huizen te kijken hoe de mensen daar vroeger leefden. Verschillende culturen en bezigheden van vroeger die je daar kon bezichtigen. We zijn daar nog even op een terrasje gaan zitten om wat te drinken met een heerlijk hapje erbij. Uiteindelijk kwamen we erachter dat we nog maar een kwartiertje hadden om rond te lopen, want het museum ging al bijna dicht. We zijn nog snel even rondgelopen en toen was het toch echt tijd om naar de auto te gaan. We hadden 's Avonds heerlijk pizza gegeten, die Sixto en z'n broer hadden opgehaald. Zijn vrouw en ik speelden Yahtzee tot ze terug waren met de pizza's. Nadat we gegeten hadden keken we twee afleveringen van Temptation Island. Daarna waren we allemaal uitgeput en gingen we heerlijk slapen.

27-08-2021

Om 10:00 uur moesten we het huisje al verlaten. Wij gingen onze laatste vakantiedag nog even samen op pad. We gingen nog even het centrum van Apeldoorn in om eventjes de tijd te doden. We hadden een bartje bij de Bakker Bart gegeten en wilden weer terug lopen naar de auto. En ja hoor.... we waren de auto kwijt! We liepen eerst al naar een verkeerde parkeerplaats. We liepen weer terug naar het centrum en konden hem nog steeds niet vinden. Uiteindelijk bleek dat we al 100x er langs waren gelopen, maar goed. We moesten snel zijn, want we hadden een tijdslot bij Apenheul gereserveerd om 12:00 uur. We waren een kwartiertje te laat, maar we mochten gelukkig nog naar binnen. We vonden het best wel een tegenvaller. De apen lopen wel los, maar ze zitten alleen maar in de bomen. We hadden een beetje verwacht dat ze ook tussen de mensen zouden lopen, maar dat was helaas niet het geval. We waren er ook zo door heen. Er waren wel een aantal hokjes over het park verspreid waar je zelf gratis een foto kon laten maken en die werd dan door verstuurd naar je mail. Dat hebben we dan natuurlijk ook even gedaan!

Omdat we nog geen zin hadden om naar huis te gaan (het was ook nog redelijk vroeg) keken we even wat we nog meer konden doen. We besloten om naar Burgers' Zoo te gaan in Arnhem. Burgers' Zoo is ook een prachtige dierentuin en we hebben daar ook heerlijk lang rondgelopen. We hebben daar nog even wat gedronken en een hapje gegeten en toen was het echt tijd om naar huis te gaan.

We hebben twee weken een hele leuke vakantie gehad en het was ook echt heerlijk om even een keer lekker met z'n tweetjes te zijn. We hebben er heel erg van genoten. Op naar volgend jaar!