DIY'S

zaterdag, september 03, 2016

Heey! Ik keek laatst op Pinterest en ik zag allemaal leuke ideetjes voor diy's, dus leek het me leuk om een paar diy's te laten zien die ik gemaakt heb. Ik heb vooral dingen gemaakt die je leuk in je kamer kan zetten. Het zijn gemakkelijke diy's en je hebt er niet heel veel voor nodig. Veel plezier!

De eerste diy is een opbergboek waar je waardevolle dingen in kan doen. Als je wilt dat niemand eraan zit, kun je het gemakkelijk hier in doen en niemand weet dat bijvoorbeeld je telefoon gewoon in een boek zit!

Wat heb je nodig?
- Een dik boek 
- Verf en/of kaftpapier
- Lijm/potlood/liniaal
- Stanleymes 

Je hebt een dik boek nodig zodat je telefoon of andere waardevolle spullen er in passen. Ik heb gekozen voor een woordenboek. Je begint met het verven/kaften van de buitenkant van het boek. 

Als de verf is opgedroogd (als je het boek gekaft hebt kun je meteen verder) lijm je de eerste bladzijde aan de binnenkant van het boek vast.
Daarna lijm je de bladzijdes aan elkaar, zodat de bladzijdes niet gaan verschuiven bij de volgende stap.

De volgende stap is het tekenen van de grootte die je wilt uitsnijden. Als je dat gedaan hebt, moet je net zoveel bladzijdes eruit snijden totdat je telefoon of andere dingen erin passen.
 
Toen ik dat gedaan had, heb ik de binnenkant grijs geverfd omdat ik dat er wat mooier uit vond zien in plaat van al die woorden.
 
En dan is hij klaar! Ik heb mijn telefoon er in gedaan maar je mag natuurlijk zelf weten wat je er in doet.

Dit is de tweede diy:
 
Wat heb je nodig?
- Een leuke vaas
- Zout
- Stoepkrijt
- Bakje
- Lepel
- Mes
- Waxinelichtje met geur

Je begint met het zout in een bakje te doen. Daarna schraap je met de mes langs een stoepkrijtje in de kleur die je het eerst wilt gebruiken. Dat voeg je toe bij het bakje met het zout.
 
Dat roer je vervolgens goed door elkaar en dan giet je het in de vaas. Dit doe je met een aantal kleuren zodat het er heel leuk uit komt te zien.
 
Zo ga je door totdat het vaasje bijna helemaal vol is. 

Het waxinelichtje snijd je in kleine stukjes en dat doe je ook in de vaas zodat hij helemaal vol is. Ik heb het halve waxinelichtje gebruikt omdat hij toen al vol zat. Het ruikt nu superlekker en het ziet er leuk uit!
 
Ik vind het er heel leuk uitzien als decoratie in je kamer!
 

De derde diy is heel makkelijk om te maken!
 
Wat heb je nodig?
- Fotolijstje (A4-formaat)
- A4-papier
- Washi tape
- Verf

Met de washi tape maak je een ontwerp op het papier. Ik heb het gewoon willekeurig gedaan, want dat vond ik er wel leuk uitzien.
 
Als je dat gedaan hebt, kun je beginnen met het verven van het A4'tje. Je verft gewoon het hele papier, maar je moet de washi tape nog wel een beetje zien.

 Je kunt de washi tape eraf halen als de verf droog is. Als je dat gedaan hebt kun je het in de fotolijst doen. En dan ben je klaar!

Je kunt het ophangen maar het is ook leuk om gewoon neer te zetten. Ik vind het er leuk uit zien en het is gemakkelijk om te maken.
 

Dit waren de diy's. Ik vond het heel leuk om ze te maken! 

Ik ben uiteindelijk toch nog het laatste weekend van de vakantie weg geweest. Als je wilt weten waar ik naar toe ben geweest, moet je het artikel van volgende week lezen!

Liefs

You Might Also Like

0 reacties